Skakanie na skakance to doskonałe ćwiczenie sercowo-naczyniowe, które poprawia równowagę i zwiększa wytrzymałość fizyczną. Pomaga również wyizolować mięśnie czworogłowe i łydki. Oto korzyści ze skakania na skakance:

Skakanie na skakance to ćwiczenie kardio

Oprócz korzyści sercowo-naczyniowych, skakanie na skakance to doskonały sposób na zbudowanie mocnych kości. Według Centers for Disease Control and Prevention, 15-minutowy codzienny trening na skakance odpowiada dwóm minutom aktywności fizycznej o umiarkowanej intensywności. Ponadto uderzenia o podłoże stymulują wzrost kości. Jest to również łatwe do wykonania, a wielu rodziców jest zdumionych, jak trudne jest to ćwiczenie. Oto najlepsze korzyści ze skakania na skakance.

Poprawia równowagę

Rutyna joggingu to nie jedyny powód, dla którego warto włączyć skakanie na skakance do swojego życia. W trwającym 22 tygodnie badaniu przeprowadzonym na olimpijskich pływakach stwierdzono, że skakanie na skakance poprawia gęstość mineralną kości. Inne badania wykazały podobne wyniki. Oprócz poprawy równowagi i koordynacji, skakanie na skakance poprawia również gęstość kości i obniża tętno spoczynkowe. Jeśli jednak obawiasz się kontuzji, możesz porozmawiać z lekarzem, zanim zaczniesz skakać na skakance.

Zwiększa wytrzymałość wysiłkową

Punktem wyjścia dla tego treningu aerobiku jest tradycyjna technika skakania na skakance. Zacznij od skakania przez 15 do 30 sekund, a następnie odpocznij przez około 15 sekund. Po każdym zestawie dodawaj kolejne 15 sekund, aż do dwóch minut. Powtarzaj ten proces w tej samej formie, ale zwiększając czas trwania każdego zestawu. Aby ćwiczenie było przyjemne, między seriami można wykonywać rozciąganie łydek. Każde rozciąganie łydek powinno trwać od 30 do 45 sekund.

Przeczytaj również:  Atopowe zapalenie skóry – czy da się to wyleczyć? Dowiedz się więcej

Izoluje mięśnie łydek i mięśnia czworogłowego.

Skakanie na skakance to doskonały sposób na budowanie siły eksplozywnej w mięśniach łydek przy jednoczesnym ich trenowaniu. Ćwiczenia te są również korzystne dla otaczającej powięzi i ścięgien, dzięki czemu mięśnie są mniej podatne na urazy podczas wykonywania innych czynności. Wiele osób doznaje kontuzji podczas skakania na skakance lub podczas treningu siłowego do biegania z powodu słabych łydek.

Jest to świetna rozgrzewka przed ćwiczeniami wzmacniającymi mięśnie. Często wykorzystywana przy sportach sztuk walki – podaje serwis https://radwansport.com.pl/

Skakanie na skakance to doskonały sposób na rozgrzewkę przed jakimikolwiek innymi ćwiczeniami. Niezależnie od tego, czy budujesz mięśnie, czy tonizujesz sylwetkę, taka rozgrzewka jest istotną częścią każdej rutyny budowania mięśni. Najskuteczniejszą formą odbijania jest wykorzystanie liny do symulowania biegu przez tunel. Przy pomocy skakanki można wykonać wiele ćwiczeń sercowo-naczyniowych.

Daje możliwość uczenia się nowych umiejętności

Jest to ćwiczenie, które wymaga koncentracji, koordynacji, wytrzymałości i praktyki. Każdy może nauczyć się wykonywać to ćwiczenie, nawet jeśli nie ma dużego doświadczenia w sporcie lub ćwiczeniach. To ćwiczenie to świetny sposób na poprawę kondycji ciała i umysłu przy jednoczesnej dobrej zabawie. Jest również niedrogie i może zapewnić wiele godzin dobrej zabawy. Bez względu na wiek i poziom sprawności fizycznej można nauczyć się odbijać na skakance i korzystać z wszystkich korzyści, jakie daje to ćwiczenie.